VILNIAUS UNIVERSITETO MOKSLININKAI MŪSŲ MOKYKLOJE – STEAM DIRBTUVĖS MOKINIAMS |
← |
Publikuota: 2024-11-04
Jau 2014 metais didžioji pramonė kovojo su rimtu inžinerinių darbuotojų ir jaunų mokslininkų, turinčių įgūdžių dirbti įvairių sričių, pavyzdžiui, biotechnologijų ar nanotechnologijų, sąsajose, stygiaus problema. Iššūkis buvo ne tik surasti tinkamus specialistus, bet ir atkreipti dėmesį į menką moterų dalyvavimą šiuose sektoriuose. Reaguodami į šią situaciją, žinomi pramonės atstovai įsitraukė į edukacinių seminarų organizavimą mokytojams, sprendimų priėmėjams ir švietimo įstaigų atstovams. Šiomis veiklomis buvo siekiama merginoms didinti mokslinės karjeros patrauklumą ir parodyti, kad tai joms yra ir darbo vieta.
Šiandien seminare „STEM Forward“ propaguojamos idėjos jau yra švietimo sistemos dalis, o Lietuvoje įkurta dešimt modernių STEAM centrų. Jų misija – priartinti mokslo pasaulį prie kiekvieno studento, taip pat sukurti erdvę, kurioje jaunimas, nepriklausomai nuo lyties, galėtų tobulėti ir plėsti savo interesus. STEAM centrai organizuoja užsiėmimus ne tik vietoje, bet ir veda užsiėmimus ne vietoje, tiesiogiai pasiekiant mokyklas. Nors centras Vilniuje dar tik statomas, jau vyksta fizikos ir kitų mokslų išvykstamosios pamokos.
Vilniaus universiteto mokslininkai mūsų mokykloje - STEAM dirbtuvės studentams
Šiuolaikinės technologijos ir šiuolaikinis švietimas susitinka STEAM projektuose, kurių tikslas – supažindinti jaunimą su pažangiomis mokslo ir technologijų sritimis. Spalio 25 dieną mūsų mokykloje buvo malonu priimti ekspertus iš Vilniaus universiteto. Dominykas Doviakovskis iš Inžinerijos laboratorijos ir Simas Janulis iš Fizikos ir astrofizikos laboratorijos vedė įkvepiančias dirbtuves mokiniams.
Fizikos seminaras: Padidėjusios temperatūros nustatymas grupėje
Užsiėmimų metu mokiniai turėjo galimybę susipažinti su padidėjusios kūno temperatūros nustatymo metodais – tai svarbus įgūdis, ypač didelio dėmesio visuomenės sveikatai laikais. Naudodamiesi medicininiais IR termometrais ir dviejų tipų termovizoriais, studentai galėjo savarankiškai matuoti ir analizuoti kūno paviršiaus temperatūros pasiskirstymą. Analizuodami duomenis, jie suprato, kaip svarbu greitai aptikti žmones, turinčius karščiavimo simptomų, ypač tokiose vietose kaip mokyklos ir biurai.
Dirbtuvių organizavimui mūsų mokykla paruošė erdvę su prieiga prie elektros lizdų ir dalyviams suteikė savo išmaniuosius telefonus, kurie palaikė darbą su termovizoriais.
Inžinerinis seminaras: Elektromagnetinė spinduliuotė
Kita patraukli veikla buvo pamokos, skirtos elektromagnetinei spinduliuotei, kurią skleidžia išmanieji telefonai ir kiti įrenginiai. Specialių matavimo prietaisų dėka mokiniai turėjo galimybę asmeniškai išmatuoti spinduliuotės galios tankį priklausomai nuo atstumo nuo kūno ir išbandyti, kurios medžiagos geriausiai riboja spinduliavimo lygį. Be to, jie sukonstravo elektromagnetinius jutiklius, kurie leidžia matyti tai, kas dažniausiai nematoma – prietaisų skleidžiamus elektromagnetinius laukus.
Matavimo rezultatai aiškiai parodė, kad spinduliuotės intensyvumas mažėja didėjant atstumui nuo kūno, o tokios medžiagos kaip metalas ir folija gali efektyviai sumažinti jos lygį. Mokiniai taip pat sužinojo, kad spinduliuotė yra mažiausia, kai telefonas neveikia arba yra arti bazinės stoties. Šie praktiniai pastebėjimai galėjo priversti juos susimąstyti apie kasdienį mobiliųjų įrenginių naudojimą.
Tai labai svarbi informacija apie mobiliųjų telefonų skleidžiamos radiacijos poveikio sumažinimą. Jais verta dalintis su mokiniais ir kitais mokytojais, juolab kad jaunimas mobiliaisiais įrenginiais naudojasi beveik nuolat.
Protingo mobiliojo telefono naudojimo taisyklės, tokios kaip ausinių naudojimas, pokalbio laiko ribojimas, telefono laikymas toliau nuo galvos ir telefono nukėlimas nuo pagalvės naktį – paprasti, bet veiksmingi būdai sumažinti radiacijos poveikį. Be to, įdomus elementas, kurį reikia aptarti su mokiniais, gali būti atstumo nuo bazinės stoties įtaka radiacijos lygiui – kuo jis arčiau, tuo stipresnis signalas ir mažesnis įrenginio spinduliavimas, nes telefonui nereikia daug energijos. bendravimas.
Išsilavinimas per patirtį
Vilniaus universiteto specialistų vedami seminarai ne tik padarė mokyklines klases patrauklesnes, bet ir suteikė galimybę tiesiogiai patirti bei analizuoti fizikinius ir technologinius reiškinius. Jų dėka jaunimas galėjo geriau suprasti mokslo sudėtingumą ir praktinio požiūrio svarbą sprendžiant realias problemas.
↑ | ← |