FENOMENAI - SUOMIŲ MOKYMO METODAS, PAGRĮSTAS MOKYMUSI PER TYRINĖJIMĄ |
← |
Publikuota: 2024-06-26
Mokymas per tyrinėjimą skatina derinti skirtingas disciplinas vienoje pamokoje. Užuot sutelkę dėmesį į vieną dalyką, pvz., matematiką, lenkų kalbą ar istoriją, mokiniai klasėse nagrinėja temas, kurios peržengia dalykų ribas.
Per dvejus metus mūsų vidurinėje mokykloje šį darbo metodą išbandė 18 mokytojų ir 230 mokinių. 2022–2023 m. m. mokiniai rudenį dirbo su „Miško“ fenomenu, o pavasarį tyrė žiedynus.
2023-2024 mokslo metais mokiniai ir mokytojai šešis mėnesius dirbo ties „Upės“ fenomenu.
Gegužės pabaigoje apibendrinti darbai. Tą dieną mokyklos salė virto studija, kurioje svečiavosi Edu Vilnius atstovai.
Visas renginys buvo puiki galimybė integruotis ir keistis patirtimi skirtingų klasių mokiniams. Mokinių apklausa atskleidė, kad jie labai vertina tokį mokymosi būdą, nes turi galimybę dirbti komandoje, kai kurios pamokos vyksta ne mokykloje, patys renkasi, ką nori mokytis ir patys sprendžia, kaip mokytis.
„Džiaugiuosi, kad turėjome galimybę taip mokytis, nes tai buvo puiki galimybė pasisemti žinių įvairiomis temomis“ – pirmos klasės gimnazistė.
„Išbandžiau naujus dalykus, pavyzdžiui, renginio vedimą prieš didelę auditoriją, tobulinau rašymo įgūdžius ir komandinį darbą. Man labai patiko, kad per vieną pamoką turėjome galimybę išmokti ne tik lietuvių kalbos, bet ir fizikos, chemijos, biologijos ir daugybės kitų dalykų. Įdomiausia dalis buvo išvyka į lauką. (Monika Bylinska, I klasė)
„Iš pradžių maniau, kad tie „reiškiniai“ nereikalingi, netgi keisti. Negalėjau įsivaizduoti, kad kažko neišmanau apie upę, ypač tokią mažą kaip Kaukysa, bet kuo ilgiau dirbome šia tema, tuo labiau įsitikinau, kad toks mokymosi būdas studentams labai reikalingas. Išmokau atkreipti dėmesį į smulkmenas ir kūrybiškai žiūrėti į situacijas. (Ia klasės mokinys)
Džiaugiamės, kad mūsų vidurinių mokyklų mokytojai vis dažniau išbando šiuolaikinius mokymo metodus, akcentuoja mokymąsi per patirtį, skatina mokinius eksperimentuoti, atrasti ir praktiškai pritaikyti žinias. Mokytojai sako, kad mokinių pažanga aiškiai matoma. – Vyrauja kognityvinės kompetencijos, tačiau vertingiausia - mokinių tarpusavio santykių gerėjimas ir reikšmingas jų socialinių įgūdžių augimas. (Ligija Liausienė, lietuvių kalbos mokytoja)
Dėkojame mokytojams, kurie vadovavo mokinių darbui, įkvėpė juos ir padėjo įgyvendinti planus.
DAugiau nuotraukų puslapyje lenkų kalba.
↑ | ← |